
Ako západné médiá hlavného prúdu informujú o Ukrajine

Názorný príklad toho, ako zavádzajúco informujú západné médiá hlavného prúdu v snahe
zatiahnuť Rusko do svetovej vojny:

  Asociačná dohoda s EÚ (november 2013)
  

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že bývalý ukrajinský prezident Janukovyč
odmietol podpísať asociačnú dohodu s EÚ.

  

Neuviedli však, že Janukovyč podpis dohody iba odsunul, pretože  Ukrajinu zatiaľ nevidel ako
hospodársky dostatočne zrelú na partnerstvo s  EÚ. V prípade partnerstva sa obával
hospodárskeho kolapsu.

  Demonštrácie na Majdane v Kyjeve (január/február 2014)
      

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že protestujúci  požadovali najmä
odstúpenie Viktora Janukovyča ako aj predčasné  prezidentské voľby a podpis asociačnej
dohody s EÚ.

  

Neuviedli však, že prvé demonštrácie boli namierené proti (niekoľkým  vládnucim) oligarchom v
krajine. Považovali ich za zodpovedných za  obrovskú biedu v krajine. Na prekvapenie,
pučistická vláda okrem  Janukovyča uviedla do funkcií menovite práve týchto oligarchov.

  

Neuviedli ani to, že 23. januára 2014 tisíce ukrajinských občanov  demonštrovali pred
veľvyslanectvom USA v Kyjeve a volali: „Stop USA! USA  – potrebujeme mier!“. Títo občania
vidia USA ako skutočných  organizátorov demonštrácie proti vláde.

  Eskalácia s množstvom mŕtvych (február 2014)
  

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že ukrajinský prezident Janukovyč je
zodpovedný za krvavý kúpeľ.

  

Neuviedli však, že nájomní teroristi, podľa očitých svedkov platení  zo strany USA, postupovali

 1 / 7



Ako západné médiá hlavného prúdu informujú o Ukrajine

proti bezpečnostným zložkám s brutálnym  násilím a ich ostreľovači zabíjali demonštrantov
aj členov  bezpečnostných zložiek.

  Zosadenie Janukovyča (február 2014)
  

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že zosadenie Janukovyča bol demokratický
akt.

  

Neuviedli však, že zosadenie Janukovyča bol jednoznačne protiústavný  puč, pretože podľa §
108 ukrajinskej ústavy prezident môže ukončiť svoju  funkciu iba odstúpením, úmrtím, zo
zdravotných dôvodov alebo na základe  konania na pozbavenie funkcie. Potrebný počet hlasov
v parlamente nebol  dosiahnutý (72,8 % namiesto potrebných 75 %).

  Prechodná vláda (od februára 2014)
  

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že ukrajinská prechodná vláda je
demokratická.

  

Neuviedli však, že pučistická vláda ihneď po prevzatí moci za  použitia násilia prinútila riaditeľa
štátnej televízie odstúpiť  z funkcie a následne ho vykopla z jeho kancelárie (cenzúra tlače).

  Hlasovanie o príslušnosti Krymu (16. marca 2014)
  

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že Valné zhromaždenie  OSN vyhlásilo
referendum za neplatné, pretože vraj napriek tomu, že 97 %  zúčastnených voličov sa vyslovilo
za pristúpenie k Rusku, z pohľadu  medzinárodného práva bolo protiprávne.

  

Neuviedli však, že podľa odborníka na medzinárodné právo Reinharda  Merkela referendum
nebolo v rozpore s medzinárodným právom. To, čo sa v  Kosove považovalo za základné
demokratické právo, a ktoré bolo takmer na  celom svete uznané, v prípade Krymu západné
médiá označili za „ruskú  agresiu“, aj keď Rusko iba vyhovelo požiadavke občanov Krymu 
a neporušilo žiadne právo.

  Požiar domu odborov v Odese (2. mája 2014)
  

 2 / 7



Ako západné médiá hlavného prúdu informujú o Ukrajine

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že počas stretov  proruských
a proukrajinských demonštrantov prišlo v dôsledku požiaru  domu odborov o život až 46
odporcov vlády.

  

Neuviedli však, že fotografické a filmové záznamy jednoznačne  dokazujú, že viac ako 100
proruských demonštrantov a nezúčastnených  civilistov nezomrelo v dôsledku požiaru.
Aktivistami kriminálnej  kyjevskej pučistickej vlády boli doslova popravení strašným spôsobom. 
Požiar bol založený až po krvavom čine, aby zakryl masakru.

  Zvolenie prezidenta Porošenka (25. mája 2014)
  

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že voľby boli  legitímne a že to boli
„najslobodnejšie a najférovejšie voľby všetkých  čias“.

  

Neuviedli však, že kandidáti, ktorí by inak zastupovali rusky  hovoriacu časť obyvateľstva, boli
zastrašovaní, zmlátení, vyhrážali sa  im na živote a zapaľovali im domy.

  Plynový spor s Ruskom
  

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že Rusko úmyselne sabotovalo rokovania
o dodávkach plynu.

  

Neuviedli však, že Ukrajina dlhuje Rusku 3,3 miliárd eur za dodávky  plynu v posledných dvoch
rokoch a nepristúpila ani na veľkorysý rabat  100 USD na 1 000 kubíkov a naďalej za dodávky
plynu neplatila.

  Protiteroristické operácie (od marca 2014)
  

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že ukrajinská vláda  uskutočňuje vojenské
akcie na ochranu obyvateľstva pred takzvanými  proruskými separatistami.

  

Neuviedli však, že ukrajinská pučistická vláda nasadila medzinárodným  právom zakázanú
kazetovú muníciu a dokonca fosforové bomby, ktoré veľmi  pravdepodobne pochádzajú
z amerických zásob. Ukrajinské vojsko doslova  roztrhalo na kusy množstvo civilistov.

 3 / 7



Ako západné médiá hlavného prúdu informujú o Ukrajine

  Dráma utečencov na Ukrajine (od marca 2014)
  

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že problém utečencov  neexistuje a ľudia
utekajú iba z oblasti ruských separatistov smerom na  západ Ukrajiny.

  

Neuviedli však, že tisíce ľudí na východnej Ukrajine utiekli pred  náletmi pučistickej vlády do
Ruska, čím vznikol obrovský problém  a akútny nedostatok potravín.

  Demonštráciav Donecku (20. mája 2014)
  

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že 20. mája  desaťtisíce ľudí nasledovalo
výzvu oligarchu Achmetova na demonštrácia  proti proruským separatistom.

  

Neuviedli však, že filmové zábery jednoznačne dokazujú, že na  štadióne v Donecku sa
zhromaždilo iba približne 300 ľudí a (nemecké)  spravodajstvo ARD tak bolo usvedčené zo
zavádzajúceho informovania.

  Zostrelenie vrtuľníka (29. mája 2014)
  

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že ruskí separatisti v Slavjansku zostrelili
vládny vrtuľník.

  

Neuviedli však, že (nemecké) spravodajstvo ARD spolu s vlastným  komentárom: „Toto majú
byť zábery…“ odvysielalo sfalšované obrazové  dokumenty, ktoré preukázateľne pochádzajú zo
Sýrie, a následne sa za to  ospravedlnilo, no už nie v televíznom vysielaní, ale iba na svojej 
internetovej stránke.

  Smrť ruských novinárov (jún 2014)
  

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že ruskí novinári zahynuli v boji.

  

Neuviedli však, že viacerí ruskí novinári boli zastrelení cielenými výstrelmi provládnych
ostreľovačov.

 4 / 7



Ako západné médiá hlavného prúdu informujú o Ukrajine

  Asociačná dohoda s EÚ (jún 2014)
  

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že hlavným cieľom tejto dohody je
urýchlenie reforiem.

  

Neuviedli však, že dohodou, ktorú teraz Porošenko podpísal, bude ukrajinské hospodárstvo
silne oslabené.

  Násilné útoky na ruské veľvyslanectvo v Kyjeve (14. júna 2014)
  

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že protestná akcia  proti ruskému
veľvyslanectvu ako reakcia na zostrelenie vojenského  lietadla je oprávnená.

  

Neuviedli však, že na ruské veľvyslanectvo v Kyjeve viacero dní násilne útočili aktivisti
Majdanu…

  

Neuviedli ani to, že útočníci hádzali zápalné fľaše, rozbíjali okná a demolovali vozidlá
pracovníkov veľvyslanectvo.

  

Neuviedli ani to, že polícia sa tomu nečinne prizerala a ukrajinský minister zahraničných vecí
vulgárne nadával Putinovi…

  „Mierový plán“ Porošenka (jún 2014)
  

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že Porošenko nariadil týždenné prímerie.

  

Neuviedli však, že es v prípade tohto údajného mierového plánu išlo  iba o ultimátom, o výzvu
s tým, že kto nezloží svoje zbrane, bude  zničený. Neuskutočnili sa ani žiadne mierové
rokovania.

  Koncentračné tábory (od júla 2014)
  

 5 / 7



Ako západné médiá hlavného prúdu informujú o Ukrajine

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že neexistujú žiadne koncentračné tábory
(pretože sa o nich neinformovalo).

  

Neuviedli však, že na východe Ukrajiny sa stavajú dve  „koncentračno-migračné strediská”,
v ktorých takzvaní „separatisti“ majú  byť vyselektovaní a odsúdení na tresty odňatia slobody.

  Pád lietadla Malajských aerolínií MH17 (17. júla 2014)
  

Západné médiá hlavného prúdu nás ubezpečovali, že lietadlo bolo  zasiahnuté raketou
zem-vzduch SAM typu BUK, akou disponujú „proruskí  separatisti” a sú preto „pravdepodobne”
zodpovední za zostrelenie.

  

Neuviedli však, že stav trosiek a mŕtvol poukazuje skôr na konvenčné  zostrelenie lietadla
palubným guľometom stíhačky a že vyšetrovanie zo  strany OBSE zistilo, že časti trupu MH17
sú posiate dierami, ktoré mohli  byť spôsobené iba strelivom z väčších guľometov, akými
disponuje  ukrajinské bojové lietadlo Su-25 (podľa ruských radarových údajov  malajské linkové
lietadlo krátko pred zrútením sprevádzala ukrajinská  stíhačka Su-25).

  

Spravte si názor:

  
  

“Redakciám denníkov Washington Post, New York Times,  magazínu Time a iných veľkolepých
publikácií, ktorých členovia  predstavenstva sa zúčastňovali na našich stretnutiach a ktorí už
takmer  40 rokov dodržiavajú sľub mlčanlivosti, sme za to veľmi vďační. Bolo by  pre nás
nemožné uskutočňovať naše plány pre svet, ak by sme počas týchto  rokov boli vystavení
svetlu verejnosti.“

  

(David Rockefeller, Rada pre zahraničné vzťahy)

    

Preklad z nemčiny ďurino, september 2014

  

 6 / 7



Ako západné médiá hlavného prúdu informujú o Ukrajine

Zdroj: Obežník AZZ  švajčiarskej Koalície proti cenzúre
  http://www.auria.sk/blog/ako-zapadne-media-hlavneho-prudu-informuju-o-ukrajine
   

 7 / 7

http://www.auria.sk/blog/wp-content/uploads/obeznik_azk.pdf

