Neoficiálna stránka obyvateľov obce Malatiná
Home Zdravie Rady ako samo-masážou dstránite bolesti a ušetríte čas a peniaze.
Rady ako samo-masážou dstránite bolesti a ušetríte čas a peniaze. PDF Tlačiť

Isto sa pousmejete nad parodickým porekadlom „Športom k trvalej invalidite.“ V skutočnosti sa nejedná o paródiu ale za určitých okolností o holú realitu. Človek zvykne nadmerne používať určité svalové partie ktoré pri neprimeranej rehabilitácii vyústia do problémov pohybového ústrojenstva. Je úplne jedno či je to denným životom alebo športom. Chronické bolesti chŕbta, krku, tenisový lokeť, kolená. Všetko niekde začína, kumuluje sa a môže skončiť invaliditou. Poviem vám niekoľko serióznych trikov ako sa dokážete sami zbaviť bolesti.

 

V prvom rade. Akýkoľvek zdravotný problém je nepríjemnosťou spojenou s bolesťami, finančnou škodou a živením pijavice ktorá sa volá farmaceutické spoločnosti. Ak sa, u pohybového ústrojenstva, nejedná o mechanické poškodenie- osteoporóa, reuma, zlomenina, naštiepenie kosti, narazenie alebo poškodené platničky platničky- tak riešenie je je veľmi jednoduché, lacné a trvalé.


Svaly sú najväčším orgánom ktorému sa venuje najmenšia pozornosť.


Pokusom s liečbou pohybového ústrojenstva a odstráňovaním bolesti, konkrétne svalov, sa na sebe a svojom okolí venujem viac ako dvadsať rokov vzhľadom na to, že vediem aktívny život: cyklistika, lyže, turistika, hokej, futbal, tenis. Nedostatočnou rehabilitáciou sa kumulovali problémy , výkonnosť a vytrvalosť klesala lebo prichádzali svalové kŕče, aj v spánku Robil som strečing aj na masáže chodil. Ale aj tak to nebolo ono. Najproblémovejšou partiou u mňa boli bočné partie stehien ktoré sa ťažko naťahujú, a hlbkové svaly zadnej časti stehien. Dlhé svaly natiahnete strečingom, ale krátke úponové svaly je ťažké natiahnuť. Dŕžaním riaditiek bicykla, lyžiarskych palíc, počítačovanie, tenisovej rakety tŕpia prsty na rukách a zapästie. Nasledoval som rady z literatúry a skúsenosti kamarátov, ale nestačilo to.


Svoje rehabilitačné samomasáže som začal valčekom na cesto a tĺčikom na mäso. Neskôr ľahšie kladivo. Skončil som vypracovaním veľmi jednoduchých a lacnyćh techník ktorými som pomohol mnohým ľuďom z okolia. Výhodou samomasáže je, že len vy dokážete zasiahnúť exponované miesta s adekvátnou silou a časom. To vám žiaden masér nespraví aj keby sa ako snažil. Je potrebné ísť na hranicu výdrže bolesti, do hĺbky kým bolesť nezmizne. Striedať miesta a vracať sa na bolestivé partie. Pobúchať, nechať odpočinúť, pridať strečing, pobúchať znova.


Dávno som sa vedel, že profesionálni cyklisti mávajú niekoľko hodinové masáže. Nedávno som čital, že Sagan aj 3 hodiny. To len dokresľuje vážnosť problému s nedostatočnou rehabilitáciou u rekreačných športovcov a ľudí všeobecne. Potom to skonči chronickými bolesťami, obmedzením krvného obehu, kŕče až po chronické bolesti.


Dnes pred a po každej fyzickej aktivite používam na masáž stehien, lítiek, sedacích svalov, trapézového svalu a predloktia jednoručné činky 1.5 a 2 kilové obalené v neoprene za 10 euro z Intersportu. Pred aktivitou tým zahrejem svaly a po aktivite uvoľním. Kombinujem to zo strečingom, samozrejme. Jednoducho plochou častia závažia bijem na svaly na spôsob masáže zovretou päsťou. Robím to cez tepláky alebo večer pri telke cez pyžamo. Neoprén je dobrý, pretože sa činka nešmýka v dlani.


Nie som jediný koho napadlo používať na masáž hmotnosť. Accuforce predáva, okrem iných, aj 3 kilovú masážnu pomôcku.


Tým riešim aj bolesti dolného časti chŕbta, pretože to pramení v stehnách a sedacích svaloch. Ak vás bolia kríže a nemáte poškodené platničky, tak alternujte kupovanie masti, teplé obklady, obstreky, lieky proti bolesti. Riešiť treba sedacie svaly a stehná- najmä hamstringy, ale extrémne hĺboko, až pri kostiach.


Dostáť sa na miesta ktoré rieši hĺbková masáž je ťažšie. Vymyslel som extrémne jednoduchú loptičkovú metódu. Experimentoval som s tenisovou, lakrosovou masážnou atď. Dnes použivam bejzbolovú. Je tvrdá, na rozdiel od tenisovej, a ideálnu veľkosť. Ak zadáte do gúglu „baseball ball massage“ tak uvidíte že nie som sám kto na to prišiel.


Začnite klenbou na chodidlách. Sadnite k TV, na koberec položte bejzbolovú loptičku, nie je dobré tvrdú podlahu, pretože sa bude šmýkať, položte na loptičku klenbu nohy a experimentujte nakláňaním nohy. Vyššie časti klenby pomasírujete tak, že stlačíte loptičku medzi obidve klenby a posúvate nohy dopredu dozadu.


Loptička je perfektná na hĺbkovú masáž sedacích svalov, medzi lopatkami a okolia chrbtice. Ľahnúť na zem a zdvihnúť sa na chodidlách a predlaktí, vložiť loptičku pod sedací sval alebo medzi lopatky, spustiť sa na ňu a snažiť sa o kruživé pohyby na loptičke po bolestivých miestach. Znovu, sami si regulujete kde a koľko zvládnete. Popri tom je to aj istá forma fyzickej aktivity.


Pozorovaním na vlastnom tele som zistil, že v svaloch sa vytvárajú exponovné bolestivé body ktoré odstraňujem maximálnym tlakom na exponované miesto po dobu 10 až 15 sekúnd. Na to som si vyrobil nástroj: z oceľovej guľatiny v priemere malíčka som zvaril „T“-čko tak aby sadlo do dlaňe a dĺžka nôžky v dĺžke malíčka. Dá sa to spraviť aj z dreva- nájdete cez gúgl pod „the original indexknobber“. Ten drevený úplne stačí. Je lacný a prírodný matroš.


Veľmi pomáha na zadnú stranu stehien, tu je potrebná druhá osoba, ktorú je potrebné navigovať v hľadaní bolestivých miest a intezitu tlaku, ale aj trapézového svalu pri krku. Treba experimentovať na vlastnom tele.


Hneď si to môžete vyskúšať. Na krku máme dva svaly, tie ktoré idú súbežne s hrtanom. Chyťte tento sval čo najbližšie pri kĺúčovej kosti medzi veľký palec a ukazovák, ja ukazovák ohnem do U, ale to je individuálne- treba experimentovať a prispôsobiť sa vlastnej fyziológii, a tlačte sval maximálnou silou až kým neprestane bolieť. Ak budete merať čas, tak to bude 10-15 sekúnd. Posuvajte sa postupne vyššie až k sánke. Ak palec vnoríte hĺboko do krku popri hŕtane smerom von, tak nahmatáte ďaľśie bolestivé miesta. Zopakujte niekoľko krát po prestávke.


Úľava po týchto procedúrach nastáva okamžite. Najviac sa tomu približuje „masáž hĺbkového tkaniva“- deep tissue massage, ale masáž je zvyčajne robená posúvnými pohybmi. To je dobré spraviť po tejto procedúre. Svaly pred procedúrou pomôže uvoľniť kúpeľ, sauna, bazén, strečing atď- treba kombinovať a toto len pridať k doterajším metódam.


Aby som túto metódu použil na iných ľuďoch, tak som zháňal niečo gustovnejšieho na nete. Objavil som Accuforce Massage Star v tvare trojuholníka, sú dve veľkosti. Pri čitaní o tejto masážnej pomôcke na Amazon.com mi udrel do oči jeden termím: že je vhodná na odstraňovanie „muscle knots“ čo sa rovná svalových uzlov. Hneď som vedel, že reč bude o tom čo robím ja. Nájdete toho na internete veľmi veľa pod: Muscle knots, Trigger points, Myofascial Pain Syndrome, Fibromyalgia Trigger Points alebo Fibromyalgia tender points.


Na konci uvediem iba jednu linku, kde bývalá profesionálna plavkyňa hovorí ako mala v 40-tke také problémy, že nemohla zdihnúť ruky a lekári nevedeli pomôcť. Táto terapia zabrala. V podstate si to nazbierate zamlada a v istom veku sa to objaví ako vážny problém smerujúci k trvalej invalidite. Bez žartov.


Na amazone je o tom pár kníh, ja mám od Clair Davies: The Trigger Point Therapy Workbook , má 5 hviezdičiek. Čitajte recenzie čitateľov. Len tak z pamäti zacitujem jedného: „... keby som toto vedel keď som bol aktívnym športovcom tak som to mohol dotiahnúť vyššie. Vďaka tejto knihe som sa zbavil bolestí, ale už som za športovým horizontom.“


Trikom týchto svalových uzlov je, že oni vysielajú elektrické impulzy a bolesť sa prejavuje inde ako je tento uzol. V knihe tvrdia, že možno až 90% chronických bolestí, aj migréna, ktorým lekári nevedia prísť na koreň, súvisí zo svalovými uzlami.


Ja som na to prišiel tiež, že tieto uzly majú vplyv na bolesť na inom mieste. Keď sme doma riešili hamstringy, ináč pripravte sa na ukrutnú bolesť ak to máte- ako by mi kliešťami tŕhali mäso, tak som to cítil v končekoch prstov- ktoré mi tŕpli- a v krku.


Riešenie tohto problému je beh na dlhú trať, nie na jeden alebo dva dni. Za pól roka som si tak uvoľnil a rozklepal, ako mäso na rezne, svaly, že dnes dokážem pedálovať bez obmedzenia aby sa mi svaly zasekli do kŕču. Mám kopec ktorý volám stojka zarovno s nosom. 8 km v kuse skoro stŕmo bez zákrut. Predtým som ho nedal ani raz aby som sa neotočil dole trochu uvoľniť svaly. Dnes v pohode bez zastavenia.


Strečing trochu inak. Na internete nájdete množtvo čitania, a na youtube pekné video pod frázou „ Active isolated stretching.“ Podstatou je robiť strečing nie dlho, ale iba 2-5 sekúnd a opakovať to 10-15 krát. Veľmi účinné je používanie lana pri tejto metóde. Tým sa zabráni reflexnej kontraktácii svalu, tak ako je tomu pri klasickom strečingu. Nasledujte video a používajte lano- extrémne pomáha.


Ak máte tieto bolesti, alebo športujete, tak odporúčam dopĺnky výživy: magnézium, chróm, zinok, cholin, inositol, ďatle, figy, škorica, čierny peper, cayenne, cvikla. Cvikla obsahuje látky ktoré znižujú kyslosť krvi, pomáhajú distribúcii kyslíka a odvádzaniu toxínov z buniek- protirakovinové účinky.


Ďatle a figy majú anti-kyselinové účinky, pozrite „zásaditá strava.“ Škorica podporuje spaľovanie cukrov a napomáha metabolizmu tukov. Čierny peper je antioxidant. Cayenne je druh pálivej papriky z vysokým obsahom capsaicinu, vyvoláva metabolické procesy termogenézy-thermogenesis, a zabraňuje hromadeniu sa tuku.

Čierny peper, cayenne a škoricu odporúčam v tabletkách- v žalúdku neškodia, poškodzujú cesty kým sa dostanú do žalúdka vzhľadom na pekelne pálivé účinky hlavne cayenne.

 

Poslednou vecou v tejto sérii sú topánky Kalso Earth Shoes. Tieto topánky nadizajnovala učiteľka jógy z Dánska, ktorú zaujali otlačky ľudského chodila na morskej pláži: päta je vždy nižšie ako prsty. Je to skoro vždy presne 3.7 stupňov. A tak aj tieto topánky majú pätu nižšie o 3.7 stupňov. Eliminujú nárazy na chrbticu, vyrovnávajú postavu, naťahujú svaly za pochodu. Kvalita topánok je extrémna v porovnaní s bežným trhom. Opora klenby nohy aj opora päty je fantastická. Fantastická je aj cena.

Nemýľte si ich s poloblúkovitými Skechers.


Ak mate vy, alebo niekto vo vašom okolí zdravotné problémy tohto charakteru, tak vyskúšajte tieto metódy. Je to lacné a domáca produkcia. Pokiaľ sa tým budete zaoberať seriózne, tak verím že sa tým dá uživiť na slušnej úrovni, hlavne na západe.


Malými vecami proti veľkým farmaceutickým korporáciam.



http://saveyourself.ca/tutorials/trigger-points.php

http://www.earthbrands.com/kalsoearthshoe/kalso-the-negative-heel

Cvikla

http://www.nutralegacy.com/blog/general-healthcare/sugar-beet-extract-strengthen-the-blood/

http://www.pressurepositive.com/Massage-Tools.aspx


Masážne náradie občas vyzerá čudne. Ak sa niečo pozdáva tak to treba odpozerať a spraviť doma. Tak to robia Číňania- kradnú nápady a technológie.

http://www.massagewarehouse.com/shop-by-department/massage-products/massage-tools/


Celou podstatou príbehu je, že si doma a podomácky vyrobenými pomôckami dokážeme pomôcť sami, bez potreby kupovať lieky a navštevovať lekárov. Len treba vedieť ako na to. 

Juraj Smrek

 

Meniny má

Včera : Svätopluk
Dnes : Stanislav
Zajtra : Irma

Fotogáléria Foto

Bacovske_20...
Bacovske_2010_17_sobota_039Bacovske_2010_17_sobota_039

Reklamné banery

Neoficiálna stránka obyvateľov obce Malatiná, Ochrana osobných údajov.